Die afgelope paar jare kry ek elke nou en dan te doen met 'n baie vreemde interpretasie van Mattheüs 6 vers 10. Kwansuis is die bedoeling dat as daar geen siekte, armoede of enige ander negatiewe omstandighede in die hemel is nie, dit ook nie God se wil is dat daar vandag ooit so iets moet wees op aarde nie. Ons moet dus uitgaan met hierdie mandaat om oral waar ons kom te verkondig dat alle siekte, armoede en lyding summier en onmiddellik opgehef word wanneer mense die "evangelie van die koninkryk" glo en bely.
Die interpretasie klink baie logies met die
eerste aanhoor, totdat mens dit onderwerp aan die toets van onmiddellike
konteks en die oorkoepelende boodskap van die hele Nuwe Testament. Dan kom mens baie gou agter dat dit inderdaad
'n "vreemde" interpretasie is.
"Só moet julle dan bid: Onse Vader wat in
die hemele is, laat u Naam geheilig word; laat u koninkryk kom; laat u wil
geskied, soos in die hemel net so ook op die aarde." Matt. 6:9-10
As ons na die konteks kyk van hierdie gebed wat
Jesus aan sy dissipels voorhou, word dit baie gou duidelik dat Jesus ons wil
leer dat die NAAM, KONINKRYK en WIL van die Vader ons prioriteit moet wees in
ons gebede en in ons lewe. Die
voor-die-hand-liggende interpretasie is daarom dat ons moet bid dat mense hulle
sal onderwerp aan God se wil op hierdie gevalle aarde net soos wat almal hulle
onderwerp aan God se wil in die hemel.
In hierdie verstaan van die gebed word die tydelike dinge dan 'n
bysaak. Net 'n bietjie verder aan, in
vers 33 van dieselfde hoofstuk, word dit glashelder duidelik dat dít die regte
interpretasie is:
"Maar soek eers die koninkryk van God en sy
geregtigheid, en al hierdie dinge sal vir julle bygevoeg word."
Jesus wil Sy dissipels leer dat die groot
uitdaging in die lewe is om ons wil deur die evangelie onderworpe te kry aan
die wil van die Vader in die hemel sodat ons SODOENDE Sy naam kan verheerlik en
Sy koninkryk kan laat deurbreek op aarde soos wat ons ook ander oproep om hulle
te onderwerp aan die wil van die Vader IN CHRISTUS. Die tydelike dinge moet nooit ons fokus wees
nie, want die Vader sal dit vir ons "byvoeg" volgens Sy wil en plan
vir ons lewens.
In die laaste deel van die bergpredikasie word
dit so duidelik dat die hele lering van Jesus in hierdie drie hoofstukke in
Mattheüs (5-7) ten doel het om ons in te bring (7:13) in die dimensie waar die
Wil van die Vader heers. Die "nou
poort" van vers 13 is 'n poort waar my eie wil "besny" word deur
die krag van die evangelie en aan die ander kant van daardie nou poort is daar
'n "nou pad" waarop slegs die Vader se wil geld. En dan net 'n paar verse later volg hierdie
skokkende woorde van Jesus:
"Nie elkeen wat vir My sê: Here, Here! sal
ingaan in die koninkryk van die hemele nie, maar hy wat die wil doen van my
Vader wat in die hemele is. Baie sal in daardie dag vir My sê: Here, Here, het
ons nie in u Naam geprofeteer en in u Naam duiwels uitgedrywe en in u Naam baie
kragte gedoen nie? En dan sal Ek aan hulle sê: Ek het julle nooit geken nie.
Gaan weg van My, julle wat die ongeregtigheid werk!" Matt. 7:21-23
Jesus wil die boodskap baie, baie duidelik
oorbring dat ware redding te doen het met ons wil wat besny word deur die
kruis. As ons wil onaangeraak bly
(v.23b), is ons nie op die nou pad nie en het ons vir seker nog nie deur die
nou poort gegaan nie. In hierdie konteks
sien ons dus dat daardie vreemde interpretasie van "soos in die hemel net
so ook op die aarde" nie net die hele punt mis van wat Jesus probeer leer
nie, maar dat dit 'n besonderse gevaarlike boodskap oordra vir 'n generasie wat
klaar so ingestel is op die tydelike en wat ten alle koste onmiddellike
bevrediging soek. Mag die Here ons
genadig wees dat ons nie die Skrifte verdraai en onberekenbare skade berokken
aan mense wat die ware oproep van die evangelie so dringend nodig het nie.
No comments:
Post a Comment