Sonder om op te
veel detail in te gaan oor die kwessie, sou dit nie akkuraat wees om te sê dat dit
gesonder is om te dink vanuit "eenheid" tussen gelowige Jode en
gelowige heidene in die liggaam van Christus in plaas van om te sê die kerk
"vervang" Israel nie?
"Want Hy is ons vrede, Hy wat albei een gemaak en
die middelmuur van skeiding afgebreek het deurdat Hy in sy vlees die vyandskap
tot niet gemaak het, naamlik die wet van gebooie wat in insettinge bestaan;
sodat Hy, deur vrede te maak, die twee in Homself tot een nuwe mens kon skep en
albei in een liggaam met God kon versoen deur die kruis, nadat Hy daaraan die
vyandskap doodgemaak het." Efesiërs 2:14-16
"Wat in ander tye aan die mensekinders nie bekend
gemaak is nie soos dit nou aan sy heilige apostels en profete geopenbaar is
deur die Gees, naamlik dat die heidene
mede-erfgename is en medelede van die liggaam en mededeelgenote aan sy belofte
in Christus deur die evangelie." Efesiërs 3:5-6
Dit is bietjie
moeilik om hierdie skrifgedeeltes anders te interpreteer as sprekende van 'n "onbreekbare
organiese eenheid" is dit nie? Hierdie
eenheid is duidelik nie 'n organisatoriese of menslik georkestreerde eenheid
nie. Dit is niks minder nie as die
produk van die verlossingswerk van Jesus Christus.
Die beskuldiging
teen vervangingsteologie is dat dit leer dat die kerk (lees
"heidene") die Jode vervang as die mense van God. Maar as die universele kerk volgens die Nuwe
Testament bestaan uit heidene én Jode organies verenig in een liggaam, hoe op
aarde kan dit dan 'n vervanging wees? Dit
kan net 'n vervulling wees van dit wat in die Ou Testament uitgebeeld en
geprofeteer is.
Die vraagstuk of
daar nog 'n plek is vir die nasie Israel in die profetiese program van God is
baie kompleks en daar is al baie boeke hieroor geskryf. Al wat ek egter aan jou wil voorlê vandag is
dat daar baie lig gewerp word op die saak as ons begin deur te dink vanuit 'n
eenheidsteologie in plaas van om vas te val in 'n woordestryd rondom die
sogenaamde "vervangingsteologie".
Voor ons verwoed
begin veg oor die interpretasie van gedeeltes soos Romeine 9 tot 11 moet ons
miskien net eers saam gaan stilstaan by die eenheidsteologie van Efesiërs 2 en
3 waaroor daar sekerlik nie wyd uiteenlopende interpretasies kan wees m.b.t.
die basiese boodskap nie. Of hoe? Die
beginsel is dat die moeiliker gedeeltes in die Bybel verklaar moet word in die
lig van die meer voor die hand liggende gedeeltes. Laat dit eers goed insink
deur biddende refleksie en beweeg dan na die ander gedeeltes.
Een ding is
absoluut onaanvegbaar en dit is dat daar nou en vir altyd maar net een manier
is vir Jood of heiden om gered te word en dit is deur geloof in die verlossingswaarde
van die kruisiging en opstanding van Jesus Christus. Hieruit volg dan ook die ander onaanvegbare
waarheid dat Jesus Christus, die een unieke Verlosser van Jood en heiden, se
liggaam nie verdeel kan word nie en dat daar dus nooit 'n Joodse kerk én 'n
heidense kerk kan wees nie. Nie nou nie
en ook nie in die toekoms nie.
As ons nie begin
by eenheidsteologie in terme van hierdie kwessie nie gaan ons vir seker op
allerhande snaakse plekke eindig. Die
lens waardeur ek na iets kyk, maak 'n baie groot verskil aan dit wat ek sien of
nie sien nie.
No comments:
Post a Comment