Ware en geldige leierskap in gemeentes
erken die Hoofskap van Christus en Sy gesag deur middel van die Bybel in die
praktyk, nie net as 'n teorie nie.
Enigiemand wat kriewelrig raak wanneer die
fokus op Christus se absolute gesag in die gemeente geplaas word, wat gedurig
hamer op gesag en onderwerping, wat tot vervelens toe praat van “covering” en
wat begin om mense geestelik te intimideer en manipuleer wanneer hulle opstaan
in hulle eie bedieninge en gawes is vanselfsprekend deurtrek met die gesindheid
van ‘n Diótrefes:
“Ek het aan die
gemeente geskrywe, maar Diótrefes, wat onder hulle die eerste wil wees, steur
hom nie aan ons nie.” 3 Johannes vers 9
Diótrefes was ‘n leier in die gemeente wat
die apostel Johannes aan skryf. Hy was
waarskynlik ‘n dinamiese man met ‘n sterk persoonlikheid wat sy eie gesag opgestel
het , onafhanklik van die apostels in die antieke kerk. Ons weet nie veel van hom nie, maar genoeg om
sy gesindheid en benadering tot geestelike leierskap te identifiseer en te
weerlê sou dit in ons gemeentes sy verskyning maak. Twee dinge is duidelik uit
ons teks: Hy wou die kitaar slaan in die gemeente en hy het die instruksie en
gesag van die apostels ignoreer.
Hoe moet ons dit interpreteer vir
vandag? Eerstens moet ons sekerlik erken
dat ons hele "clergy -laity" sisteem vandag homself wawyd oopstel vir
die gees van Diotrefes. Diotrefes sou
homself heerlik kon uitleef in ons hedendaagse gemeentes en ons sou waarskynlik
nie eers gedink het daar is iets fout nie.
Of dalk ís ons gemeentes werklik vol Diotrefese en ons identifiseer net
nie die probleem nie?
Tweedens is die gesag van die apostels van
die Nuwe Testament vandag net op een plek te vinde en dit is in die geskrewe
Nuwe Testament. Enigiemand wat dus die
reg van ander gelowiges in ‘n gemeente om ook vir hulleself die Skrif te
ondersoek, ondermyn of wat die gesag van die Bybel ignoreer en homself as gesag
aanstel oor die Bybel is ‘n moderne
Diotrefes.
"Maar julle, laat jul nie Rabbi noem nie, want een
is julle leermeester: Christus, en julle is almal broeders. En julle moet niemand op die aarde julle
vader noem nie, want een is julle Vader, Hy wat in die hemele is. Julle moet julle ook nie leermeesters laat
noem nie, want een is julle leermeester: Christus." Mattheüs
23:8-10
Ongelukkig, as ons moet eerlik wees, is die meeste van ons leierskapstrukture
vandag "Diotrefes strukture" wat die geestelike groei van die
individuele dissipel van Jesus subtiel
ondermyn. Dit nooi as’t ware hierdie
dominerende gees uit om homself tuis te maak in ons gemeentes. Verder is die hele Nuwe Apostoliese Reformasie
(die sogenaamde NAR) ‘n baie aggressiewe beweging wat ‘n heel nuwe dimensie gee
aan die Diotrefes probleem in gemeentes.
Dit promoveer skaamteloos die Diotrefes model van leierskap op 'n streeksvlak
(trans-lokaal) en die meeste gelowiges en selfs leiers in plaaslike gemeentes
is salig onbewus van wat aan die gang is.
Die NAR is obsessief oor leierskap en dit
verkondig en versprei "apostoliese gesag" deur die tekste oor
apostels in die Nuwe Testament net so toe te pas op hedendaagse
"apostels". Die apostel se
woord is dan wet en as't ware gelykstaande aan die Bybel in die praktyk van
hierdie gemeentes. Dit is niks anders as
'n volskaalse Diotrefes epidemie nie en dit het die potensiaal om die
persoonlike verhouding van dissipels met Jesus radikaal te ondermyn. Dit is in 'n sin 'n nuwe vorm van Rooms
Katolieke leierskap en ons moet dit dringend afwys en verwerp op Bybelse
gronde.
No comments:
Post a Comment